Τετάρτη 30 Μαρτίου 2011

Πρώτο βήμα για τον ανισόπεδο κόμβο στον Άγιο Σώζοντα

πατσιδες

Το πρώτο βήμα για την κατασκευή του ανισόπεδου κόμβου στον Άγιο Σώζοντα που θα δώσει μετά από 10 σχεδόν χρόνια πρόσβαση στις Αρχάνες έγινε με την έγκριση των τροποποιημένων περιβαλλοντικών όρων από τον Θ.Καρούντζο. Ο γραμματέας Αποκέντρωσης υπέγραψε την σχετική απόφαση και τώρα αναμένεται να δημοπρατηθεί το έργο για το οποίο έχουν εξασφαλιστεί τα κονδύλια.
Ο ανισόπεδος κόμβος Αγίου Σώζοντα χωροθετείται μεταξύ των Κόμβων Σκαλανίου και Κουνάβων. Εξασφαλίζει τη σύνδεση των οικισμών Πατσίδων, Αρχανών και Κουνάβων με τον οδικό άξονα Ηράκλειο – Βιάννος. Παράλληλα αξιοποιούνται και τα τοπικά οδικά δίκτυα.
Η μελέτη προβλέπει την μετατροπή του οδικού άξονα από δίιχνο σε τετράιχνο ενώ οι διαφορές αφορούν σχεδόν αποκλειστικά την κύρια οδό και λιγότερο τους κλάδους του κόμβου και τις τοπικές οδούς.
Πιο συγκεκριμένα:
- Διαπλατύνεται η διατομή της αρτηρίας από δίιχνη ενιαίου οδοστρώματος (συνολικού πλάτους 12,50 m) σε τετράιχνη διαχωρισμένου οδοστρώματος (συνολικού πλάτους 17,00 m). Η διαπλάτυνση αυτή πραγματοποιείται με βάση την υφιστάμενη οδό και μόνο προς τη δεξιά πλευρά της, προκειμένου να μη θιγεί περαιτέρω το εκκλησάκι του Αγίου Σώζοντα
- Από τους δύο κλάδους του ανισόπεδου κόμβου αλλάζει λίγο μόνον ο ένας, δηλαδή ο κλάδος εξόδου από το Ηράκλειο, εφόσον διαπλατύνεται προς την πλευρά του η αρτηρία και απαιτήθηκε παράλληλη μετατόπισή του κατά περίπου 4-5 μέτρα, ενώ οι προβλεπόμενοι δύο κυκλικοί κόμβοι, καθώς επίσης και οι τοπικές οδοί που συγκλίνουν σε αυτούς (από Αρχάνες, από Πατσίδες και από Κουνάβους) παραμένουν ως έχουν.
Ο λόγος που οδήγησε στην τροποποίηση είναι:
Ο οδικός άξονας Ηράκλειο -Αρκαλοχώρι-Βιάννος σχεδιάζεται να αποτελέσει έναν από τους Οδικούς Άξονες σύνδεσης του Αεροδρομίου Καστελλίου με την πόλη του Ηρακλείου.
Το συνολικό μήκος των επεμβάσεων στον υφιστάμενο οδικό άξονα είναι 750 m. Η αρχή είναι περίπου 550 m βορειότερα του τεχνικού Κάτω Διάβασης του κόμβου. Το τέλος των επεμβάσεων είναι περίπου 200 m νοτιότερα του τεχνικού.
Συσχέτιση με τις μελέτες που εκπονούνται στην περιοχή:
Το υφιστάμενο τμήμα του οδικού άξονα “Ηράκλειο-Βιάννος” στην περιοχή του ανισόπεδου ημικόμβου Αγίου Σώζοντα έχει διατομή ενιαίου οδοστρώματος, με μία λωρίδα ανά κατεύθυνση κυκλοφορίας και ΛΕΑ και με συνολικό πλάτος οδοστρώματος 12,50 m.
Σύμφωνα με τη νέα διατομή, στην περιοχή του κόμβου ο οδικός άξονας θα αποκτήσει διατομή διαχωρισμένου οδοστρώματος, με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση κυκλοφορίας χωρίς ΛΕΑ, και με συνολικό πλάτος οδοστρώματος 17,00 m.
Η νέα διατομή θα εφαρμοσθεί καθʼ όλο το μήκος των επεμβάσεων, προκειμένου η μελλοντική αναβάθμιση των εκατέρωθεν τμημάτων του άξονα να μην απαιτήσει ανακατασκευή των τμημάτων εντός των οποίων πραγματοποιείται η αλλαγή της διατομής του οδικού άξονα (150 m στην αρχή και στο τέλος των επεμβάσεων).
Ο Κυκλικός Κόμβος 1 έχει εσωτερική ακτίνα 10,50 m και εξωτερική 16,50 m, δηλαδή διαθέτει μία λωρίδα κυκλικής πορείας πλάτους 6,00 m.
Για τη διαμόρφωση του Κυκλικού Κόμβου 1 προβλέπεται ο υψομετρικός καταβιβασμός της υφιστάμενης διαμόρφωσης.
Ο Κυκλικός Κόμβος 2 έχει σχεδιαστεί με ίδιες ακτίνες, αλλά δε διαθέτει κυκλική τροχιά προκειμένου να απλοποιηθεί η κυκλοφοριακή λειτουργία του.
Ο Κυκλικός Κόμβος 2 διαμορφώνεται με βάση την υφιστάμενη κατάσταση. Αλλάζει λίγο το υφιστάμενο τοιχίο και το πεζοδρόμιο μπροστά από τον Ι.Ν του Αγίου Σώζοντα.
Για το εσωτερικό των κυκλικών κόμβων προτείνεται η κατάλληλη φύτευση με ενδημικά είδη χλωρίδας, αφού πληρωθούν έως βάθους 60 εκατοστών κατʼ ελάχιστον με φυτική γη.
Η διαχωριστική νησίδα προτείνεται με κρασπεδόρειθρα και πλάκες.
Αριστερά και δεξιά θα κατασκευαστεί πεζοδρόμιο πλάτους 1,50 m. Στις θέσεις ορυγμάτων πίσω από το πεζοδρόμιο διαμορφώνεται ζώνη πλάτους 1,00 m για άρση των μικρών ποσοτήτων χωμάτων και χαλικιών από το πρανές.
Κλάδος 3
Πρόκειται για τον κλάδο εξόδου από το Ηράκλειο. Το συνολικό μήκος του είναι 168,23 m.
Η χάραξή του γίνεται κατά το δυνατόν πλησιέστερα στην αρτηρία προκειμένου να αποφευχθούν μεγάλης έκτασης πρόσθετες απαλλοτριώσεις.
Η διαμόρφωση της λωρίδας εξόδου πραγματοποιείται σε μήκος 250 m συμπεριλαμβανομένου του αρχικού taper μήκους 60 m.
Το πλάτος της πρόσθετης λωρίδας προβλέπεται ίσο με 3,50 m ενώ του κυρίως κλάδου είναι 6,00 m.
Κλάδος 4Α
Είναι το οδικό τμήμα που συνδέει τους Κυκλικούς Κόμβους 1 και 2. Έχει συνολικό μήκος 83,80 m.
Η απόθεση των ακατάλληλων προϊόντων εκσκαφής να γίνει σε θέσεις που δεν θα επηρεάζουν την επιφανειακή ροή των υδάτων, δεν θα είναι δασικές και θα απέχουν τουλάχιστον 300 μ. από όρια οικισμού, κτίσματα, νεκροταφεία και δεν θα βρίσκονται πλησίον Αρχαιολογικών χώρων και μνημείων.
Ο Ανάδοχος κατά την εκτέλεση των χωματουργικών εργασιών οφείλει να προστατεύει και να διατηρεί ανοικτά τα φυσικά ρέματα και τις αποστραγγιστικές τάφρους της περιοχής διέλευσης της οδού.
Σύμφωνα με το ισοζύγιο των χωματισμών θα υπάρξει πλεόνασμα ακατάλληλων προϊόντων εκσκαφής (20.000,00 m3).
Τα προϊόντα αυτά θα εναποτεθούν στο ΧΥΤΑ Αρχανών - Αστερουσίων.

πηγή: εφημερίδα ΠΑΤΡΙΣ, Κώστας Μπογδανίδης

2 σχόλια:

  1. Πολύν καιρό είχα να σχολιάσω εδώ...
    Αλλά τι να σχολιάσεις σ' ένα ιστολόγιο που, αν και ο τίτλος του είναι ΑΡΧΑΝΕΣ, θεωρεί ότι οι Αρχάνες είναι η δράση του Δήμου Αρχανών - Αστερουσίων, καλώς ή κακώς, πια.
    Και δεν φτάνει αυτό, αλλά περιορίζεται κιόλας σε αναμασήματα και αναδημοσιεύσεις κειμένων από άλλες πηγές.
    Αυτό είναι ΜΌΝΟ οι Αρχάνες; ΛΥΠΑΜΑΙ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αντί να λυπάσαι φίλε μου, μπορείς να συμβάλεις αν θέλεις, με δικά σου κείμενα. Καλώς ή κακώς, ο χρόνος που έχω είναι περιορισμένος, και από ανακοινώσεις στις Αρχάνες βλέπεις μόνο..στα καφενεία! Όποιος έχει όρεξη και μπορεί να συμβάλει στο να γίνει αυτό το ιστολόγιο ένας χώρος προβληματισμού για τις Αρχάνες, είναι ευπρόσδεκτος, αρκεί να μη δίνει κομματική ή παραταξιακή χρεια στα κείμενά του..

    ΑπάντησηΔιαγραφή